Immersja

Immersja
Autor: Pol Erick

Dostępność: Dostępny

Promocja!
Normalna cena:
44,99 zł
Special Price 26,99 zł
- +
LUB

Opis

Czy ludzki umysł jest w stanie bezbłędnie odróżnić rzeczywistość od fikcji?

Niedaleka przyszłość, czas sztucznych inteligencji. Ben, pracownik instytutu badawczego, bierze udział w eksperymencie naukowym, dzięki któremu jego umysł wkroczy w świat Fajstos, 1627 lat p.n.e. System AIAM, do którego zostały wprowadzone dane archeologiczne, tworzy świat, jaki istniał wiele lat temu na Krecie. Dla Bena ma to być niczym udział w doskonałej grze komputerowej, w której będzie mógł badać przeszłość wszystkimi zmysłami, a zdarzenia będą się toczyć w interakcji wirtualnego świata z nim jako uczestnikiem gry.

Tymczasem do gry wkraczają kolejni uczestnicy: wybitna sportsmenka Arnike, zaproszona przez instytut, wysłannik wojska John, agentka Kiri Nakai oraz wirtualni turyści, wśród których jest Luigi Badson, jeden z najbardziej wpływowych ludzi na świecie, wcześniej hierarcha, później likwidator majątku kościelnego.

Idylliczny, wydawałoby się, świat rozsypuje się jak domek z kart, gdy wybucha wulkan na wyspie Thera (obecnie Santoryn). Dotychczasowe zasady, którymi kierowała się społeczność, zaczynają tracić swą moc, a do głosu dochodzą przemoc oraz strach…

Wyjątkowa wyobraźnia autora pozwala mu przemieszczać się swobodnie między stechnicyzowanym światem XXIV wieku a wizją minojskiej Krety. Szacunek budzi dbałość o szczegóły życia codziennego i realia starożytnego Fajstos. Obiecujący debiut.
Jarosław Grzędowicz


Jedyną rzeczą, która niepokoi mnie bardziej od teraźniejszości, jest przyszłość, a wraz z nią wszystko, co zachłyśnięta technologią ludzkość jest w stanie wymyślić. Rzeczywistość opisana w "Immersji" tylko ów niepokój potęguje. Mam nadzieję, że wizje autora, jakkolwiek kuszące, się nie spełnią. Dobrze wiemy, co może się wydarzyć, gdy technologia wpada w ręce zaślepionych .
Marcin Mortka

Dodatkowe informacje

Data premiery 26-07-2018
Liczba stron 640
Wydawca Uroboros
Autor Pol Erick
Format 13.5 x 20.2 cm
ISBN 978-83-280-4756-3
Typ okładki miękka

Opinie

Recenzje klientów - Ocen: 1

Jest 2322 rok. Ben Atkins pracuje w Instytucie Historii Ziemi i Planowania Przyszłości nad projektem archeowizji tworzonej przez IAM. IAM to sztuczna inteligencja najnowszej generacji. Dla celów naukowych stworzono supergrę, tworzącą nieodróżnialną od rzeczywistości wirtualną przestrzeń, Maya Virtual Reality. Gracze angażują się w zachodzące zdarzenia jak w prawdziwe życie. Idealna projekcja, w której uczestniczy jedynie świadomość. Ben chcąc utrzymać stanowisko musi bezpośrednio zaangażować się w badania poprzez zanurzenie w MayaVR. Wchodzi do gry i przenosi się do Fajstos na Krecie w roku 1627 p.n.e. Ma to być fantastyczna przygoda, musi wczuć się w rolę i obserwować. Na miejscu spotyka Złotowłosą/Wilczycę, wojowniczkę i dowódczynię strażniczek, która bierze go pod opiekę. W grze bierze również udział Arnike, amazonka i kobieta sukcesu. Wszystko wygląda jak realny świat, jest rzeczywiste i namacalne. Niestety grą zaczyna interesować się coraz więcej osób, mających nieszczere intencje. Maya jest tak doskonałą iluzją rzeczywistości, że zmysły nie dostrzegają różnicy a rzeczy nierzeczywiste przekradają się do realnego świata. Tymczasem Matka Ziemia drży. Nadchodzi czas walki.

Chyba każdy skusiłby się propozycji przeniesienia się do alternatywnej rzeczywistości, supergry, malowniczego miejsca wyróżniającego się spokojem i harmonią. Jeżeli ktoś się wciąż waha to wątpliwości rozwiewa oferta bardzo dobrego zarobku. Ben i Arnike skuszeni propozycją nie do odrzucenia przenoszą się do wspaniałego Fajstos. W tym urokliwym miejscu mieszkańcy żyją w zgodzie z naturą i kochają Matkę Ziemię. Zasady są tam ściśle przestrzegane a zdanie Wyroczni jest najważniejsze. Nie można zapomnieć, że to tylko wirtualna rzeczywistość. Niestety w grę zaczyna ingerować coraz więcej osób, chaos i przemoc szybko się rozprzestrzeniają. Gracze zatracają się w niej całkowicie i nie sposób jest ich kontrolować. Dodatkowo granice pomiędzy grą a rzeczywistością mocno się zatapiają. Ben i Arnike czują się jakby całe ich życie było grą.

Przedstawiony w powieści świat został bardzo realnie przedstawiony. Przez niemal cały czas miałam wrażenie jakbym sama była elementem gry. Autor zachwyca barwnymi opisami i pozwala zaszaleć naszej wyobraźni. Wirtualny świat odgrywa ogromną rolę. Lekko przeraziła mnie wizja tak przedstawionej przyszłości przepełnionej robotyką. "Immersja" to powieść bardzo na czasie. Wszelkiego rodzaju gry opanowały świat Internetu. Młody gracz, zazwyczaj dziecko wchodzi w nowy, pełen przygód świat. Przeżywa je, będąc często jednym z bohaterów gry. Jego losy oraz losy innych bohaterów zależą od jego decyzji, wyborów, postępowania i pomysłów. Na pewno nie trzeba mówić jak negatywny wpływ mają one na naszą osobowość, łatwo to sobie wyobrazić. Wirtualność wkradła się w życie bohaterów powieści. Fikcja miesza się z rzeczywistością. Autor posługuje się bardzo prostym w odbiorze stylem. Tworzy barwne opisy, które działają na naszą wyobraźnię. Historia przez niego wykreowana wciąga od pierwszych stron. Ta debiutancka powieść to prawdziwe mistrzostwo. wszystko zostało dopracowane do perfekcji i idealnie ze sobą współgra. Emocjonuje, zaskakuje i czaruje. Świetny pomysł na fabułę, częste zwroty akcji, sympatyczni bohaterowie i nowoczesne technologie. Bardzo chętnie przeniosłam się razem z "Immersją" do innego świata i dałam się mu pochłonąć. Polecam!

https://zaczytanapatka.blogspot.com/2018/08/immersja-erick-pol.html
Ocena
Recenzja wg zaczytanapatka / (Dodano 23.08.2018)

Napisz własną recenzję

Oceniasz: Immersja

Jak oceniasz ten produkt? *

 
1 1 gwiazdka
2 2 gwiazdki
3 3 gwiazdki
4 4 gwiazdki
5 5 gwiazdek
Ocena
  • Limit znaków:
Wydawnictwo Foksal - Wydawnictwo WAB - Wydawnictwo Wilga - Wydawnictwo Buchmann - Wydawnictwo Uroboros